mandag, april 23, 2007

You Tube - spotkursus

Torsdag 13.15 - 14.45, d. 14. juni 2007
YouTube er et website (videorepository), som tillader brugerne at uploade, se og dele videoklip.

Spotkurset afvikles ud fra en tre-trins model:

1. Et praksiseksempel fra undervisningen (aftalt på forhånd med en eller to undervisere). Eksemplerne skal ses som inspiration til undervisningsaktiviteter, der integrerer den aktuelle teknologi.
2. Spørgsmål til funktioner, dels på grundlag af undervisernes egne erfaringer med brugen (spørgsmålene stilles evt. som en kommentar til denne post) og dels inspireret af praksiseksemplet.
3. Kom godt i gang: praktisk brug af programmet og individuelle forslag til, hvordan man arbejder videre.

Det forventes, at tilmeldte kursusdeltagerne følger kurset fra trin 1, mens deltagelse i trin 2 og 3 er efter behov. Tilmelding sker som en kommentar til denne post senest torsdag d. 7. juni 2007.

8 kommentarer:

Lene sagde ...

Jeg vil gerne deltage i kurset

Lene sagde ...

Jeg må desværre melde fra kurset.

Anonym sagde ...

Tilmelder mig, for det sjove der kan bringes ind i kompetencehjulet :)

Anonym sagde ...

Nej, jeg skulle ikke være anonym, mener stadig, det kan være sjovt....Vh Kirsten

Anonym sagde ...

Johanne Skovgaard Larsen tilmelder sig hermed kurset.

Anonym sagde ...

Jeg har brug for at kunne anvende små klip fra undervisningen i folkeskolen i min undervisning. Jeg har allerede klippene på DVD, men skal nu have dem lagt ind (hvad der formentligt ikke er vanskeligt) og anvende dem i forbindelse med Smartboard (hvad der formentligt heller ikke er vanskeligt). Men naturligvis er jeg åben for nye ideer. Er dette et kursus, der er relevant i min sammenhæng? Mvh Ole

Hanne sagde ...

Umiddelbart burde du kunne hente dine klip fra dvd'en direkte ind på Smartboardet unden nogen form for redigering, men jeg vil foreslå, at du og jeg mødes i Mediateket og prøver. Ring på lokal 415, så kan vi aftale et tidspunkt.

Anonym sagde ...

Jeg vil gerne tilmelde mig kurset.
Hilsen Annette